شناسه : 12160
نویسنده : استان بوشهر
عکس
سازمان بسیج حقوق دانان استان بوشهر

مدرسه جرم شناسی بر اساس آخرین دستاوردهای بین‌ المللی در برازجان برگزار شد

مدرسه جرم شناسی بر اساس آخرین دستاوردهای بین‌ المللی، مرداد ماه با حضور دکتر حميدرضا نیکوکار پژوهشگر در حوزه جرم شناسی و مدرس دانشگاه، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با همکاری بسیج حقوقدانان و دپارتمان حقوق موسسه ی بین المللی فرهنگ و تمدن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان بوشهر؛ سرگرد صابر مدیر آموزش سپاه ناحیه جواد الائمه دشتستان ضمن تشکر از دکتر نیکوکار و نگاهی بر مجموعه مدرسه جرم شناسی به حاضرین‌ خوش آمد گفت. و افزود جامعه ی اسلامی باید بر پیکر توان بخشی جوان ها سازماندهی شود که قطعا دریچه امیدی برای مردم باز خواهند کرد که با داشتن تخصص عالی و برگزاری این دوره ها که تدبیر می بینند باید بهره ببریم.وی همچنین خلاصه ای از این مدرسه جرم شناسی را ارائه نمود.

در ادامه مدرسه جرم شناسی دکتر حميدرضا نیکوکار، مبحث جرم شناسی را با دو پرسش، جرم شناسی و موضوع چیست و برخی پرسشن های مبنايی آغاز نمودند.

دکتر محمدرضا نيكوكار به تعاريف مختلف جرم و ايرادات هر تعريف پرداخت عوامل ريسك، عوامل حمايتی، تعريف انحراف و آسيب اجتماعی از ديگر موضوعات مورد بررسی بود.

دکتر نیکوکار با اشاره به جنايات بين المللي و جرم شناسی افزود : جرم شناسی فرا ملی به مواردی مثل نسل زدایی، شکنجه و عدم ارسال داروهای HIV به کشورهای آفریقایی و هرگونه نقض فاحش حقوق بشر می پردازد. اما متاسفانه جرم شناسی كمتر به بررسی جرم شناختی اين مسائل پرداخته است.

در این برنامه سرهنگ سید ایوب موسوی معاونت اجتماعی سپاه پاسداران دشتستان، اسماعیلی ریاست اتاق اصناف دشتستان، جانشین سازمان بسیج حقوقدانان رضا مزارعی نژاد  و مصدقی فرد رئیس بسیج اصناف دشتستان، حضور داشتند.

در ادامه مدرسه در روزهای پيش رو به موضوعاتی چون ديدگاه های جديد زيست شناختی، روانشناختی، راهبردهای امور پليسی و ساير رويكردهای نوين جرم شناختی پرداخته خواهد شد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.